Branża fitness jak każda inna ma swoje lepsze i gorsze momenty. Nie sprzyjają jej obostrzenia związane z pandemią, jednak w niektórych porach roku może okazać się, że klubowicze chętniej będą decydowali się na zakup karnetu. Co zrobić, aby Twój biznes przynosił zyski przez cały rok? Jakie rzeczy mogą okazać się silnym magnesem dla klubowiczów siłowni?
Akcje sezonowe w klubie fitness
Wiosenne przygotowania do lata lub postanowienie noworoczne o dbaniu o sylwetkę to dobre okazje, aby zareklamować Twój biznes. Wyprzedź swoją konkurencję i bądź nieco szybszy niż oni w planowaniu tego typu akcji. Oferta first minute na wakacyjny karnet lub atrakcyjna cena na dłuższy pakiet noworoczny pomogą Ci zrównoważyć Twój dochód w poszczególnych porach roku. Świetnym pomysłem będzie zorganizowanie zajęć grupowych, które pomogą klubowiczom siłowni przygotować się na dany sezon.
Dni otwarte na siłowni
Jeśli działasz lokalnie, zachęć swoich sąsiadów do uczestnictwa w zajęciach sportowych w Twoim obiekcie za darmo, na przykład przez dwa stałe dni w miesiącu. Możesz na takie dni otwarte zaprosić trenera personalnego lub instruktora fitness, który zaszczepi sportowego bakcyla w osobach mieszkających w Twojej okolicy. Pamiętaj, że wiele osób, które skorzystają z takich dni otwartych, może być zainteresowanych zakupem karnetu w Twojej siłowni.
Przyciągnij i zatrzymaj klienta
Według nas nie ma sensu stawiać na strategię krótkoterminową w pozyskiwaniu klientów. Spraw zatem, aby osoby, które przyjdą do Ciebie po raz pierwszy, wracały kolejny raz i polecały Twoją siłownię znajomym i rodzinie. Zadbaj o dobrej jakości sprzęt do siłowni atmosferę sympatii i wzajemnej pomocy oraz profesjonalny personel, który będzie miał również za zadanie budować relacje z klientami. Świetnym rozwiązaniem mogą okazać się
programy lojalnościowe, które sprawią, że Twój raz pozyskany klient nie będzie chciał korzystać z innych obiektów.
Dobry marketing to podstawa
Twoje akcje sezonowe i lokalne nie będą miały sensu, jeśli nie zadbasz o dobry marketing. Zainwestuj w dobrą stronę internetową oraz profesjonalnie prowadzone media społecznościowe (Facebook, Instagram, TikTok). Te działania z początku wydają się bardzo drogie, jednak jeśli są odpowiednio nakierowane, zaczną szybko przynosić zyski Twojemu biznesowi. Zadbaj też o marketing szeptany - żadna forma reklamy nie działa tak skutecznie, jak polecenia wśród znajomych. Może to dobra okazja, aby nagrodzić osoby, które przyprowadziły do Twojego klubu nową osobę?
Jeśli chcesz skutecznie przyciągnąć klubowiczów do Twojej siłowni, najlepiej sprawdzą się działania wielotorowe. Stawiając na jeden z wyżej wymienionych pomysłów, możesz się szybko zniechęcić i rozczarować. Jeśli Twój klub będzie tętnił życiem zarówno w codzienności, jak i on-line, możesz być pewien, że zaczniesz szybko przyciągać do swojej siłowni klientów, którzy zostaną z Tobą na dłużej.
Jeśli masz pytania odnośnie naszej oferty zapraszamy do kontaktu z nami. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania szybko i wyczerpująco.
Proszę prawidłowo wypełnić formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.