Jak stworzyć siłownie premium

Siłownia Premium

24.08.2020

Rynek siłowni w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, dzięki czemu przybywa klientów. Jednakże za tym idzie także wzrost liczby konkurentów. Wyróżnienie się spośród innych obiektów staje się coraz ważniejsze. Jednym z wyróżników jest zapisanie się w świadomości klientów jako siłownia premium. 

Kim są klienci siłowni?

Przede wszystkim należy dobrze poznać klientów siłowni. Poznając ich bliżej - w tym ich zachowania, cele i wartości- można łatwiej dopasować do nich całą strategię działania. Można tego dokonać za pomocą segmentacji klientów, czyli ich podziału na grupy o wspólnych cechach. Takimi cechami mogą być podobne zachowania, styl treningu czy typ motywacji. Przykładowo możemy wyróżnić: 

  • Osoby, które kupują karnet w styczniu, a w lutym już nie pamiętają o siłowni;
  • Osoby, które lubią przychodzić na siłownię w parach np. z partnerem lub znajomym;
  • Osoby, które przychodzą na siłownię kilka razy w tygodniu i mają ściśle zaplanowany plan treningowy i dietę.

Dla każdej z tych grup mają znaczenie nieco inne korzyści. Pierwsza grupa to prawdopodobnie osoby, które nigdy nie uprawiały regularnie sportu i w komunikacji należałoby postawić na zaszczepienie w nich miłości do aktywności fizycznej i zachęceniu do regularności.

Osoby, które przychodzą w parach, prawdopodobnie bardziej docenią możliwość rozmowy podczas treningu, a także przestrzeń, gdzie po ćwiczeniach można zjeść lub napić się czegoś zdrowego. Z kolei ostatnia wspomniana grupa na pewno doceni dostępność trenera personalnego,  różnorodność wysokiej jakości sprzętu i sam prestiż siłowni.

Jak zbudować prestiż siłowni?

Aby siłownia była postrzegana jako miejsce prestiżowe, należy zadbać o bardzo wiele elementów.

  • Obsługa klienta

Przede wszystkim należy postawić na staranne dopasowanie kadry pracowniczej. Mowa tutaj nie tylko o recepcji, ale także o samych trenerach czy instruktorach zajęć. Każda osoba pracująca na siłowni powinna być chętna do pomocy i proaktywna.

  • Szeroki wybór zajęć

Wiele osób ceni sobie nie tylko samodzielny trening, ale także możliwość uczestniczenia w zorganizowanych zajęciach lub też indywidualnych konsultacjach z trenerem. Właśnie dlatego warto dokładnie przeanalizować, które zajęcia są najpopularniejsze i w jakich godzinach jest największe zapotrzebowanie. Nie należy zapominać także o zróżnicowaniu poziomu zajęć, jeśli takowy jest konieczny. Trzeba również dokładnie przemyśleć liczbę osób uczęszczających na dane zajęcia, gdyż instruktor powinien być w stanie skorygować swoich kursantów, aby zajęcia były bezpieczne.

  • Wystrój wnętrza siłowni

W dobie mediów społecznościowych wyjście na siłownię nie ma już tylko na celu odbycia aktywności fizycznej na profesjonalnym sprzęcie. Równie ważne stało się dzielenie własnym życiem w Internecie. Właśnie dlatego siłownia powinna mieć nowoczesny i spójny wygląd, a także dopasowane oświetlenie. Każdy klient, który opublikuje zdjęcie z oznaczeniem siłowni, w której się znajduje, jest darmową reklamą dla tego miejsca. Dlatego tym bardziej wystrój siłowni powinien sprzyjać robieniu zdjęć.

Jak to zrobić? Oprócz wspomnianego wcześniej oświetlenia dobrze pomyśleć o kolorystyce siłowni. Ściany, podłoga, sprzęt powinien ze sobą współgrać. Warto również zainwestować w elementy, które będą jednoznacznie kojarzyć się z danym miejscem. Mogą to być zdjęcia, napisy na ścianach czy graffiti. 

  • Jakość sprzętu do ćwiczeń

W całym planowaniu nie należy zapominać o sprzęcie do ćwiczeń, którego wykorzystanie jest głównym powodem, dla którego ludzie przychodzą do siłowni, a nie kawiarni czy restauracji. Sprzęt oczywiście powinien być wysokiej jakości, żeby być w stanie służyć wielu użytkownikom przez wiele lat. Pytanie brzmi: czy to wystarczy?

Oszczędzanie energii nową korzyścią marketingową

Dbanie o środowisko jest coraz szerzej uznawane za wartość, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Troska o środowisko może się objawiać w wielu formach zachowania oraz przez różnorodne podejście do codziennych czynności. Jedni rezygnują z plastiku, inni ograniczają kupowanie ubrań czy jedzenie mięsa. Co jednak można zrobić dla środowiska, będąc właścicielem siłowni?

Odpowiedź brzmi: przede wszystkim oszczędzać i odzyskiwać energię. Nie chodzi tutaj o zastosowanie energooszczędnych żarówek. Patrząc na wyposażenie siłowni, widzi się bardzo wiele urządzeń, które pobierają prąd- maszyny do ćwiczeń, telewizory, głośniki i wiele innych. 

My, jako firma SportsArt Fitness wykorzystujemy technologię ECO-POWR™, która pozwala na zmianę energii kinetycznej osoby ćwiczącej na energię elektryczną. Do magazynowania energii nie są potrzebne dodatkowe akumulatory, gdyż tworzona energia jest wykorzystywana do zasilania wykorzystywanej maszyny. Uzyskany w ten sposób prąd może z powodzeniem zostać wykorzystany także do zasilania innych sprzętów na siłowni.

Oszczędności energii dla siłowni

Prowadząc siłownię lub klub fitness, należy zdać sobie sprawę z tego, że cały obiekt pobiera ogromne ilości energii elektrycznej. Z kolei wysoki zapotrzebowanie na prąd zwiększa koszty prowadzenia siłowni. Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli i managerów klubów sportowych zwraca na ten aspekt uwagę i szuka nowych, ekologicznych rozwiązań. Wykorzystanie klientów siłowni jako generatorów prądu będzie nie tylko świetną korzyścią marketingową, ale także praktycznym rozwiązaniem z perspektywy finansowej.

Aktualności

Masz pytania?

Jeśli masz pytania odnośnie naszej oferty zapraszamy do kontaktu z nami. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania szybko i wyczerpująco.

Proszę prawidłowo wypełnić formularz.

Dziękujemy za zgłoszenie.

Imię i nazwisko
Telefon
Adres email
Wiadomość


Wyślij