Jak stworzyć siłownię premium?

Siłownia Premium

24.08.2020

Rynek siłowni w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, dzięki czemu przybywa klientów. Jednakże za tym idzie także wzrost liczby konkurentów. Wyróżnienie się spośród innych obiektów staje się coraz ważniejsze. Jednym z wyróżników jest zapisanie się w świadomości klientów jako siłownia premium. 

Kim są klienci siłowni?

Przede wszystkim należy dobrze poznać klientów siłowni. Poznając ich bliżej - w tym ich zachowania, cele i wartości- można łatwiej dopasować do nich całą strategię działania. Można tego dokonać za pomocą segmentacji klientów, czyli ich podziału na grupy o wspólnych cechach. Takimi cechami mogą być podobne zachowania, styl treningu czy typ motywacji. Przykładowo możemy wyróżnić: 

  • Osoby, które kupują karnet w styczniu, a w lutym już nie pamiętają o siłowni;
  • Osoby, które lubią przychodzić na siłownię w parach np. z partnerem lub znajomym;
  • Osoby, które przychodzą na siłownię kilka razy w tygodniu i mają ściśle zaplanowany plan treningowy i dietę.

Dla każdej z tych grup mają znaczenie nieco inne korzyści. Pierwsza grupa to prawdopodobnie osoby, które nigdy nie uprawiały regularnie sportu i w komunikacji należałoby postawić na zaszczepienie w nich miłości do aktywności fizycznej i zachęceniu do regularności.

Osoby, które przychodzą w parach, prawdopodobnie bardziej docenią możliwość rozmowy podczas treningu, a także przestrzeń, gdzie po ćwiczeniach można zjeść lub napić się czegoś zdrowego. Z kolei ostatnia wspomniana grupa na pewno doceni dostępność trenera personalnego,  różnorodność wysokiej jakości sprzętu i sam prestiż siłowni.

Jak zbudować prestiż siłowni?

Aby siłownia była postrzegana jako miejsce prestiżowe, należy zadbać o bardzo wiele elementów.

  • Obsługa klienta

Przede wszystkim należy postawić na staranne dopasowanie kadry pracowniczej. Mowa tutaj nie tylko o recepcji, ale także o samych trenerach czy instruktorach zajęć. Każda osoba pracująca na siłowni powinna być chętna do pomocy i proaktywna. 

  • Szeroki wybór zajęć

Wiele osób ceni sobie nie tylko samodzielny trening, ale także możliwość uczestniczenia w zorganizowanych zajęciach lub też indywidualnych konsultacjach z trenerem. Właśnie dlatego warto dokładnie przeanalizować, które zajęcia są najpopularniejsze i w jakich godzinach jest największe zapotrzebowanie. Nie należy zapominać także o zróżnicowaniu poziomu zajęć, jeśli takowy jest konieczny. Trzeba również dokładnie przemyśleć liczbę osób uczęszczających na dane zajęcia, gdyż instruktor powinien być w stanie skorygować swoich kursantów, aby zajęcia były bezpieczne.

  • Wystrój wnętrza siłowni

W dobie mediów społecznościowych wyjście na siłownię nie ma już tylko na celu odbycia aktywności fizycznej na profesjonalnym sprzęcie. Równie ważne stało się dzielenie własnym życiem w Internecie. Właśnie dlatego siłownia powinna mieć nowoczesny i spójny wygląd, a także dopasowane oświetlenie. Każdy klient, który opublikuje zdjęcie z oznaczeniem siłowni, w której się znajduje, jest darmową reklamą dla tego miejsca. Dlatego tym bardziej wystrój siłowni powinien sprzyjać robieniu zdjęć.

Jak to zrobić? Oprócz wspomnianego wcześniej oświetlenia dobrze pomyśleć o kolorystyce siłowni. Ściany, podłoga, sprzęt powinien ze sobą współgrać. Warto również zainwestować w elementy, które będą jednoznacznie kojarzyć się z danym miejscem. Mogą to być zdjęcia, napisy na ścianach czy graffiti. 

  • Jakość sprzętu do ćwiczeń

W całym planowaniu nie należy zapominać o sprzęcie do ćwiczeń, którego wykorzystanie jest głównym powodem, dla którego ludzie przychodzą do siłowni, a nie kawiarni czy restauracji. Produkty o wysokiej jakości, trwałe, bezpieczne, świetnie wykonane zapewnia właśnie marka SportsArt. Nowoczesne wyposażenie siłowni znajdziecie Państwa na naszej stronie internetowej. 

Sprzęt oczywiście powinien być wysokiej jakości, żeby być w stanie służyć wielu użytkownikom przez wiele lat. Takie rozwiązania oferuje np. sprzęt fitness (np. rowery stacjonarne, bieżnie, eliptyki) oraz sprzęt do ćwiczeń siłowych takie jak maszyna Smitha, różnorodne suwnice czy ławki olimpijskie. Pytanie brzmi: czy tylko to wystarczy?

Oszczędzanie energii nową korzyścią marketingową

Dbanie o środowisko jest coraz szerzej uznawane za wartość, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Troska o środowisko może się objawiać w wielu formach zachowania oraz przez różnorodne podejście do codziennych czynności. Jedni rezygnują z plastiku, inni ograniczają kupowanie ubrań czy jedzenie mięsa. Co jednak można zrobić dla środowiska, będąc właścicielem siłowni?

Odpowiedź brzmi: przede wszystkim oszczędzać i odzyskiwać energię. Nie chodzi tutaj o zastosowanie energooszczędnych żarówek. Patrząc na wyposażenie siłowni, widzi się bardzo wiele urządzeń, które pobierają prąd- maszyny do ćwiczeń, telewizory, głośniki i wiele innych. 

My, jako firma SportsArt Fitness wykorzystujemy technologię ECO-POWR™, która pozwala na zmianę energii kinetycznej osoby ćwiczącej na energię elektryczną. Do magazynowania energii nie są potrzebne dodatkowe akumulatory, gdyż tworzona energia jest wykorzystywana do zasilania wykorzystywanej maszyny. Uzyskany w ten sposób prąd może z powodzeniem zostać wykorzystany także do zasilania innych sprzętów na siłowni.

Oszczędności energii dla siłowni

Prowadząc siłownię lub klub fitness, należy zdać sobie sprawę z tego, że cały obiekt pobiera ogromne ilości energii elektrycznej. Z kolei wysoki zapotrzebowanie na prąd zwiększa koszty prowadzenia siłowni. Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli i managerów klubów sportowych zwraca na ten aspekt uwagę i szuka nowych, ekologicznych rozwiązań. Wykorzystanie klientów siłowni jako generatorów prądu będzie nie tylko świetną korzyścią marketingową, ale także praktycznym rozwiązaniem z perspektywy finansowej.

Aktualności

Masz pytania?

Jeśli masz pytania odnośnie naszej oferty zapraszamy do kontaktu z nami. Postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania szybko i wyczerpująco.

Proszę prawidłowo wypełnić formularz.

Dziękujemy za zgłoszenie.

Imię i nazwisko
Telefon
Adres email
Wiadomość


Wyślij